Vigo-Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu Vigo-Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu

Vigo-Porto

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marlene

24 September 2012 | Portugal, Porto

Op 14 september hebben we Vigo verlaten, na 2 nachten op de kant en ons 3 dagen te hebben "verwonderd"over de werkwijze van de Spaanse werklui.
De boegschroef is bijgewerkt, de saildrive heeft een onderhoudsbeurt gehad en de anodes zijn vervangen. Of het de juiste zjn is nog niet helemaal duidelijk. De accu's zijn weer doorgelicht, maar er is nog steeds sprake van lekstroom. Wordt aan gewerkt in Porto/Lissabon.
Door naar Islas de Cies, een prachtig eiland voor de Ria van Vigo, waar we met goede wind 's middags het anker hebben uitgegooid. Helaas 's nachts veranderde de wind en zijn we 's morgens vroeg maar weg gegaan na een nacht van hobbelen en ankerwacht houden. Jammer!
Door naar Bayona, de laatstse stop voor Portugal. Of we maar 78 euro wilden betalen in de Yachtclub. Nee dus! Door naar de Marina.
De grens met Portugal ligt bij de Rio Mino. Leuk om te zien omdat we hier 2 jaar geleden koffie hebben gedronken.
Viana do Castelo: weer een mooi stadje met een prachtige cathedraal boven op de berg. Met dikke mist de rivier op tussen de vissersboeitjes door.
Povao de Varzim: 2 jaar geleden hebben we hier geslapen in Laundos; en ja hoor, het hotel is te zien vanaf het water. De haven van Povao de Varzim is bij laag water erg ondiep hebben we gemerkt.

We liggen nu al een aantal dagen in Porto in de nieuwe Marina aan het begin van de Rio Douro.

Hallo Jaques en Marlene,
    Al een poosje volgen wij jullie op je reis. Het is hartstikke leuk om dit mee te maken (vanaf de walkant en op de bank dat wel natuurlijk). En wat maken jullie mooie foto's. Het is prachtig om te kunnen meemaken wat je allemaal tegenkomen.

• 25 September 2012 - 12:03

Renée:

Hoi Marlène en Jacques,

Heerlijk om te lezen, mooie foto's, echt een leuk reisverslag. We kijken geregeld of jullie al weer een nieuw verslag hebben geschreven. We krijgen gelijk zin om te komen, helaas is de werkelijkheid anders.

Veel plezier, heerlijk genieten! Groetjes, ook aan Klaas en Ellen.
    Aad en Renée

• 25 September 2012 - 22:39

Tonny:

25 sept Wat leuk om alle bekende plekjes van Porto weer te zien. Mooie foto's . Ik denk dat Klaas en Ellen ook wel genieten van deze leuke stad. Aan de waterkant lekker eten en aan de overkant van de Doura heerlijke port. Veel plezier met Klaas en Elllen en op naar Lissabon!

Groetjes Bram en Tonny