Update maart 2014, Fallas in Valencia. - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu Update maart 2014, Fallas in Valencia. - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu

Update maart 2014, Fallas in Valencia.

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marlene

31 Maart 2014 | Nederland, Hoek van Holland

Foc y Festa.
Fallas: een feest dat al het slechte verbrandt en met de as het nieuwe seizoen verwelkomt.
Een feest dat, gedurende 19 dagen, bekend staat om:
Vuurwerkshows, mascleta( knalvuurwerk), verlichte straten, optochten, stierengevechten, traditionele klederdracht van de verenigingen, parade van de bloemenoffers aan de Virgin de los Desamparados en vooral de opbouw van beeldengroepen in de wijken.
Deze beeldengroepen hebben vaak een thema en worden gebruikt om de actuele politieke zaken en prominenten te bespotten.
De beelden worden op de laatste avond van de Fallas, 19 maart,verbrand. La Crema!
Bijzonder on mee te maken, een aanrader.

Tijdens de Fallas gaan we naar een stierengevecht, een
" rejoneos" in Plaza de Toros. Eigenlijk weten we niet goed wat we kunnen verwachten, de conclusie is: niet leuk, wat een dierenmishandeling.

Ellen en Klaas komen voor 5 dagen naar de boot en natuurlijk hebben we een uitgebreid programma dat eindigt met het eten van een Valenciaanse paella op het strand van Pinedo in het zonnetje.

Naast alle festiviteiten gaat het leven in de Marina zijn gangetje. Er wordt door de leden van de Marina actief gezeild en een rondje gemaakt langs de schepen die op anker liggen voor de kust. Na 2 uurtjes weer terug naar de Marina voor.....lunch. Je kan er de klok op gelijk zetten.
Bij goed weer doen we hier aan mee, varen wat langer door, en komen terug in de Marina voor.....Aqua de Valencia. Een drankje van cava, cointreau en sinaasappelsap.
De temperatuur is prima , echt voorjaar, de wind is gedraaid en we kunnen steeds meer vertoeven in de kuip.

Valencia is een geweldige stad. Helaas wordt Jacques zijn portemonnee gestolen met echt alles erin.
We ontdekken, al fietsend, steeds weer nieuwe wijken en mooie gebouwen.
O.a. Het keramiekmuseum in Palacio de Marques de dos Aquas met schitterende vertrekken uit de 18e en 19e eeuw.

Valencia ligt in een droge en kale vallei. M.n. Buiten de stad is er weinig groen.de laatste dagen ontluikt de natuur zich door het warmere weer van de afgelopen weken. De brem en mimosastruiken staan in volle bloei; in de stad overal roze bloesembomen.
Begin april zijn we even in Nederland voor een familieweekend.

• 01 April 2014 - 07:48

Dick En Margaret:

Hi wat leuk om wat het "lovekoppel" wat te horen.
    Wat geweldig, dat jullie weer met de boot in dat heer lijke weer liggen. Ik weet het, het eten en drinken daar is niet geweldig, maar jullie slaan je er vast wel doorheen. "Kurk" van je portemonaie zeg!, maar gelukkig zijn niet al die Spanjaarden zulke ettertjes.
    Geniet van het weer een "slechte eten" , maar voorals van elkaar.
    lieve groet Margaret en Dick Diekhuis

• 17 April 2014 - 11:28

Yvonne :

Hallo Marlene en Jaques, leuk weer wat van jullie te horen!. Gezellig dat Ellen en Klaas een weekje bij jullie aan boord zijn. Prachtige foto"s die je gemaakt hebt. Lijkt mij leuk om dat een keertje mee te maken. Misschien volgend jaar, om die tijd, een reisje Valencia boeken. Wat vervelend dat Jaques zijn portemonnaie gerold is. Geeft weer veel werk voordat alles in orde is. Ik ben net terug van 5 dagen Parijs. Is altijd weer leuk om daar even te zijn en ga maandag een week naar het Lake district in Engeland. Geniet van jullie verblijf in Spanje en we zien elkaar weer! Groetjes van Hennie en Yvonne.

• 11 Mei 2014 - 12:22

Gerrit En Sophia SY LLANO:

Kunnen jullie ons de site doorgeven waar jullie de winterstalling hebben gevonden.
    PS wij zijn nu in Ibiza (11-5-14)