Ibiza dos, juli 2014. - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu Ibiza dos, juli 2014. - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu

Ibiza dos, juli 2014.

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marlene

27 Juli 2014 | Nederland, Hoek van Holland

Na 6 weken ankeren op Ibiza, een weekje Denia en het ontzouten en poetsen van de boot in Valencia, zijn wij ondertussen al weer 2 weken thuis.
Jacques is het huis aan het verven en ik probeer de tuin onkruid vrij te krijgen.

Op Ibiza hebben we bezoek gehad van Yorick en Leslie. Prachtig weer. Na een zeiltochtje naar Cala San Miquel blijkt dat het zeilen voor Yorick minder leuk is: zeeziek. We gaan terug naar de baai bij San Antonio en van daaruit verkennen J&L het eiland, zwemmen, een dagje scooteren, een bezoek aan de hippy market en drinken we moijoto's.
Na het vertrek van J&L gaan we richting Formentera, waar we helaas na 2 nachten 's morgens weg moeten vanwege swell en het liggen rollen op de golven.
Op naar Cala Tarida. Ook hier staat nog wat swell, maar het anker gaat toch uit en we liggen prima.
Met de dinghy naar de kant voor proviandering. Bij terugkomst lukt het niet goed om weg te komen van het strand tegen de golven in. Dit heeft een circusvoorstelling opgeleverd voor de mensen op het strand. Alles nat!!! Ook mijn telefoon en tegen zout water is een telefoon niet bestand.
Op de boot kunnen we geen voetbal kijken en proberen dit steeds aan de kant in een restaurant of loungeclub te doen.
2 uur later is de zee spiegelglad en kunnen we terug naar de kant om voetbal te kijken. De volgende dag varen de Svalin en de Tartaan de baai binnen en praten we weer bij over onze zeilervaringen.
Een paar dagen later komen Thomas en Danielle aan boord.
We ankeren in een aantal cala's, maar ook weer door swell terug naar de baai van San Antonio en kijken daar naar het voetbal.
De volgende ochtend waait het stevig en neemt de wind flink toe.
Binnen een uur is het een heksenketel op het water van losgeslagen boten, boten die proberen te vertrekken en boten die elkaar afhouden. Iedereen is alert en aan dek. Ons anker houdt het prima en Jacques besluit te blijven liggen. Thomas op de uitkijk op het voordek voor het geval dat we los slaan.
Na een onrustig uur houdt het anker het niet meer. Er staat te weinig ankerlijn uit, hebben weinig water onder de kiel en er komen flinke golven. Anker op en wegwezen!
Een onbemande boot slaat op de rotsen. Een triest gezicht.
De wind en swell houden nog aan en we besluiten de marina in te gaan om bij te komen van dit spektakel. De Svalin volgt even later.
En zo verkennen ook T&D het eiland vanuit San Antonio.
Na vertrek van T&D gaan wie via Cala Bassa met de Svalin richting Denia. We versieren de boten met oranje vlaggetjes en kijken in de stad voetbal.
De Svalin vertrekt en wij blijven nog een paar dagen in Denia voor het feest " Bous a la mar"
De weersvoorspelling verandert en we besluiten om eerder naar Valencia te varen.
" Bous a la mar " is een stierenspektakel waarbij de stieren opgejaagd worden door de straten richting haven en daar in het water plonzen. We hebben het op de Spaanse nieuws gezien en het is niet leuk! Wat een leven hebben de stieren hier in Spanje.

Eind augustus gaan wij terug naar Valencia voor een maand.
Helaas.....er is weer iets mis met het plaatsen van de foto's.