A Coruna, Camarinas, Muros en nu Portosin. - Reisverslag uit Portosin, Spanje van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu A Coruna, Camarinas, Muros en nu Portosin. - Reisverslag uit Portosin, Spanje van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu

A Coruna, Camarinas, Muros en nu Portosin.

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marlene

04 September 2012 | Spanje, Portosin

Het weer heeft tot Finisterre niet echt meegezeten; wind en m.n. veel swell .We hebben A Coruna 2 dagen verkend ( veel gewandeld en gezien) en zijn daarna op de motor ( m.n. door de wind op de kop ) doorgevaren naar Camarinas in de hoop dat de wind wat minder zou worden.
Helaas: we hebben hier 2 dagen liggen klotsen en wiebelen aan de kop van het ponton. Uiteindelijk hebben we het anker uitgegooid in de baai in de luwte van de heuvels waar ook de "Capice "geankerd ligt. Gezellig!
Door naar Cape Finisterre; 20 knopen wind van achteren, fok erbij, en sinds weken zeilen we weer. En ja, precies voorbij Finisterre valt de wind weg: dus weer motoren.
Ria de Muros: op anker, zwemmen, genieten van het zonnetje, wijntje erbij, lekker eten in de kuip.Totdat het begint te waaien en het anker los laat. Enfin, snel naar de marina voordat het donker is.
Muros is een heel leuk plaatsje met authentieke straatjes en restaurantjes waar je gamba's en inktvis kan eten.
We liggen nu in Portosin waar nog steeds hoog seizoen prijzen gelden, morgen door naar Ria de Arosa.

• 12 September 2012 - 11:34

Marc Lomans:

Hallo Marlene en Sjaak.

Even een reactie van deze kant. Zo te zien hebben jullie het HEEEEEELEMAAAAAL niet naar jullie zin. Ziet er schitterend uit. kortom geniet maar met volle teugen. Hoe zijn de recepten uit Het Kookboek bevallen? weet zeker dat jullie geen last zullen hebben van scheurbuik, vitaminegebrek e.d. En anders hebben jullie daarvoor een schitterende Bibliotheek aan boord met allerlei handige handleidingen.

Mensen heel fijne en veilige reis verder en tot ziens horens maar weer.

groetjes van een hard werkende collega Marc .