Update december 2012. - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu Update december 2012. - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu

Update december 2012.

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marlene

02 Januari 2013 | Portugal, Lagos

De afgelopen kerstdagen en jaarwisseling hebben we gevierd en beleefd in Lagos.
Het is een gezellige periode geweest met lekkere etentjes, borrelen en een prettig samenzijn met de andere zeilers in de haven.
Een aantal” feestdagen foto’s “is toegevoegd aan het verslag Feliz Natal.
Frans heeft de kerstdagen bij ons doorgebracht en is op oudejaarsdag ’s morgens vroeg weer naar Nederland terug gevlogen.
We hebben met Frans een mooie autotocht gemaakt naar o.a. de westkust en deze keer wel het beroemde strand Praia da Amoreire bezocht, een van de mooiste baaien met de rotsformatie van de liggende man.
Dit lezende in de Marco Polo gids roept het allerlei verwachtingen op. Bij aankomst was het even onduidelijk, maar al snel herken je een gezicht in de rotsen (zie foto’s). De rots is door natuurkrachten afgesleten tot loodrechte lagen.
De andere kant van de baai wordt geflankeerd door een massieve rots.
Wij hadden prachtig weer: blauwe lucht, wind en mooie golven.
Cabo Sao Vincente: ook indrukwekkend met zijn 75 m hoge klippen en 150 jaar oude rode vuurtoren.
Natuurlijk hebben we ook de grotten van Ponta Piedade, Alvor en de berg Foia (902 meter hoog met uitzicht naar de kust) bezocht.
Oud en Nieuw hebben we gevierd met de andere Nederlandse zeilers. Gesmuld van de oliebollen (gebakken door John en Marielle van de Davanti), de appelbeignets (gemaakt door Riet en Rutger van de Zeezot) en met als afsluiting champagne, muziek en dansen op de Ilja van Peter en Yvonne. Dit jaar is er geen vuurwerk i.v.m. de bezuinigingen in Lagos.
Het weer is hier prima; iedere ochtend ontbijt in de kuip en tot een uur of 5 een lekker zonnetje.
Het lijkt wel lente. Overal komen de bloemen tevoorschijn. Er komt dan ook een onderdeel: “De natuur in de Algarve” waar regelmatig foto’s aan worden toegevoegd.
Inmiddels ben ik een iPad rijker, mede namens de cadeaubonnen die ik heb gekregen bij mijn afscheid van school. Bij deze: nogmaals bedankt!
Het is fijn om snel te kunnen inloggen, buiten te kunnen werken , boeken en muziek te kunnen downloaden, foto’s te bewerken, etc (eerlijk gezegd ben ik nog aan het uitzoeken hoe/wat het moet).
Enfin, de kerstspullen zijn weer opgeruimd. Weer een doos erbij. Waar laten we alles?
We gaan ons bezinnen op nieuwe tochten en een aantal oefentochtjes maken in de baai om het zeilgevoel weer terug te krijgen.
Helaas gaat het met Jacques zijn schouders wat minder. Dat wordt dus oppassen en geen verkeerde bewegingen.
Iedereen een geweldig 2013 toegewenst vanuit Lagos.
Where to go NeXt in 2013?

• 03 Januari 2013 - 00:00

Marleen Buscop De Man:

Hi Jaques en Marlene
    2013 kan alleen maar een geweldig jaar worden voor jullie.Wat een geweldige reis maken jullie! We wensen jullie ook nog gezondheid en geluk.

Hartelijke groet Henk en Marleen

• 03 Januari 2013 - 09:33

Renée:

Hallo Marlène en Jacques,

De allerbeste wensen in goede gezondheid! Leuk weer om het verslag te lezen en de foto's te bekijken.
    Wrs. de mooiste tijd om de omgeving te verkennen zonder "toeristen" Je krijgt al lezend zin om op het vliegtuig te stappen.
    Het weer bij ons bestaat uit regen, regen en regen. Gelukkig wordt het nu wat droger.
    Veel plezier verder! Groetjes van Aad en Renée

• 06 Januari 2013 - 15:45

Rob-sonja:

Hoi luitjes, We hebben gister de jaarlijkse nieuwjaars borrel gehad bij Yvonne en Hennie en hebben jullie gemist bij deze de allerbeste wensen voor 2013 en een voorspoedige reis , zo al lezende maken jullie leuke mooie en gezellige dagen mee gaat zo door zou ik zeggen gr van ons Rob-Sonja .

• 21 Januari 2013 - 10:09

Corinne:

Hallo Marlene en Frans,
    Allereerst wens ik jullie ook een gezond en goed 2013.
    Eindelijk kan ik jullie in alle rust, na de drukke december maand volgen.
    Ik heb de foto`s gezien, erg mooi hoor.
    Genieten jullie van al het mooie schoon van deze indrukwekkende aarde.
    Groetjes en tot ziens. Corinne.

• 26 Januari 2013 - 16:41

Gerard:

Hallo Marléne en Jaques,
    ja weer eens iemand anders op het net he!
    Wat een mooie trip maken jullie, goed hoor.
    Gerard v/d (strijp) dus,.... zo af en toe neem ik een kijkje op jullie site en ik neem mijn petje af voor jullie.
    Hier in het Westen is het koud en er ligt al bijna10 dagen ca 10 cm sneeuw
    Ben op m'n plaat gegaan gelukkig "goed"gevallen.
    De komende week gaat het dooien weg met die troep dus.
    Goudfazanten ik wens jullie goede vaart en geniet (maar dat zit wel snor zo te zien)
    Groeten van mij en natuurlijk van Wil.

• 30 Januari 2013 - 12:16

Guus Van Den Bosch:

Hallo Marlene en Jaques,
    Heb er eindelijk eens tijd voor gehad om te kijken war jullie nu zaten. Kan wel zien dat jullie alles op je dooie gemakkie doen. Had gedacht dat jullie al minstens ergens op de Azoren zaten of gaann jullie niet zo ver?
    Jammer dat Jaques zijn schouder weer problemen geeft. Wrijven helpt niet???
    Hier is het op het ogenblik lente.+12*C en een zonnetje. heeft alleen mandag en dinsdag hard gewaaid. #B 7 met op de Noordzee uitschieters naar B 9/10. Anja valt af en toe nog wel eens in, maar niet te veel anders moeten wij het weer terugbetalen van mijn AOW. Hebben voor dit jaar al een paar leuke reisjes geboekt. Half februari wordt het 3 weken Cuba, eind April week Rhodos en eind maart Madeira. en dan zien we wel weer verder.
    Wens jullie hierbij een goede reis met gunstige wind en houd alles heel, inclusief Jaques zijn schouder.
    Groetjes uit Schiedam
    Guus & Anja

• 03 Februari 2013 - 14:04

Ineke En Bert Blankers:

Hallo vakantiegangers: Marlene en Jacques.

Gisteren waren wij even bij Riet en Leen de Jong opo ziekenbezoek. Leen is recent geopereerd, maar nu gelukkig weer aan de betrende hand. Van Riet hebben we jullie Next waar ben je, adres gekregen, hadden we nog nooit van gehoord overigens. We hebben het zojuist even bekeken. Ziet er allemaal goed uit, dat zwitserleven gevoel. Wij gaan eerst nog naar de wintersport, en vervolgens hebben we alweer de nodige trippen met onze camper gepland. Nog prettige vakantie verder, doe voorzichtig, en veilig weer thuis.

Van tijd tot tijd blijven we jullie wel weer volgen.

groeten ineke en Bert