Over land en over zee: fotooooo's - Reisverslag uit Oeiras, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu Over land en over zee: fotooooo's - Reisverslag uit Oeiras, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu

Over land en over zee: fotooooo's

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marlene

04 Oktober 2012 | Portugal, Oeiras

De afgelopen week hebben we Portugal verkend op 2 manieren.
Ellen en Klaas zijn 25 september aan boord gekomen in Porto, waar het al 2 dagen regende en flink waaide.
Na een dag Porto te hebben verkend zijn wij richting het zuiden vertrokken.
Jacques en Klaas met de boot: van Porto naar Figueira da Foz, Peniche en Cascais: weing wind, veel wind, zeilend, op de motor, zon, blauwe luchten, lezen, sudoku, haaien en natuurlijk dolfijnen.
In Peniche hebben we een rustdag gehad i.v.m. veel wind.
Ellen en ik zijn deze dagen gereisd via land: vroeg op i.v.m. de vertrektijden van de bus/trein. Hoppen met en bus is hier niet mogelijk. Alles gaat met de EXpress Rapide of met de trein. We hebben veel busstations gezien, leuke gesprekken met medebuspassagiers, busstops in leuke plaatsen waar de winkels nog dicht waren ( heel jammer!)
Coimbra verkend. In Nazare wachten op de bus naar Peniche omdat er in de haven geen plek meer was, dus doorvaren naar de volgende plaats.
Uiteindelijk naar Cascais na eerst in Lissabon te hebben geluncht.
Bij alle tussenstops hebben wij 's avonds de mannen op gewacht aan de kade en hun enthousiaste verhalen aangehoord.

Na 2 dagen Lissabon ( wat een geweldige stad!) zijn Ellen en Klaas teruggevlogen naar een nat en in verhouding tot Portugal koud Nederland.
Wij hebben daarna 2 dagen in Oeiras doorgebracht, een bezoek aan de kapper en geluierd op het strand.
We gaan beginnen aan de "voorlopig " laatste etappes: op naar de Algarve!

• 05 Oktober 2012 - 13:24

Ellen:

Hoi jacques en marlene, het klopt hoor het is hier echt wel herfst wind regen bah, maar wij hebben een hele leuke tjd bij jullie gehad een hoop gezien en de heerlijke warmte gevoeld waarop we voorlopig weer kunnen teren. Ben donderdag weer begonnen met werken. Leslie heeft ook onze fotos bekeken en kan haast niet wachten dat het 15/16 oktober is. Geniet van de lekkere warmte en wij hopen dat de zwel het laatste stukje wel minder is.groetjes klaas en ellen

• 05 Oktober 2012 - 21:35

Bart:

Het ziet er weer schitterend uit !
    Groeten uit La Roche Faucould, Charente France,
    Bart

• 06 Oktober 2012 - 11:54

Riet:

Hallo Jacques en Marlene,
    Marlene nog gefeliciteerd met je verjaardag door drukte met alles vergeten te feliciteren
    gezellig dat Ellen en Klaas bij jullie waren.
    Als ik de foto"s ziet krijg ik heimwee naar de Algarve waar wij altijd in november naar toe gingen
    maar door onze dochter over zee gaan we daar naar toe.
    Hoop dat jullie nu een rustige vaart krijgen en er zijn genoeg havens waar je in an in de algarve.
    Hiet is het nat winderig en koud.
    Een hele fijne en rustige vaartocht verder.
    Groetjes Leen en Riet

• 07 Oktober 2012 - 14:45

Marie-jose:

hallo

Wat een leuke verslagen en foto's.....
    Ga vooral door met schrijven en foto's maken
    Marlene nog gefeliciteerd met je verjaardag !

groetjes Marie-Jose en Iris