Overwinteren op de Algarve. - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu Overwinteren op de Algarve. - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu

Overwinteren op de Algarve.

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marlene

25 Oktober 2012 | Portugal, Lagos

Na enkele dagen in Nederland te zijn geweest om mijn moeder te bezoeken ( helaas hebben we weinig tijd gehad om iedereen even op te zoeken)zijn we maandag 15 oktober met Leslie terug gevlogen naar Lagos. Een mooie marine met een gezellig oud stadscentrum. We hebben met Leslie een heel gezellige week gehad.
Het weer was heel wisselend: zon , regen, mist en bewolkt. De temperatuur meestal rond de 20 graden.
De regendagen hebben Leslie en ik gewinkeld, koffie gedronken met heel lekker gebak en o.a. een bezoek aan de kapper gebracht. De” zon”dagen: ’s morgens buiten ontbijten, luieren op het dek en natuurlijk zeilen. En ja hoor, dolfijnen!
Dag met mist: we hebben het stuwmeer, de berg Foia , Monchique en Silves dan ook vanuit de huurauto bewonderd in de mist.
Leslie is na een week bruin gekleurd weer naar huis gegaan.

Wat gaan wij de komende maanden doen?
_We hebben tot half januari een contract afgesloten met de marina voor onze ligplaats. Er zijn veel boten die hier al jaren overwinteren. De nachten zijn ook hier kouder, maar als overdag de zon schijnt kan het 20 graden worden. We zijn benieuwd!
_ We gaan de problemen met de accu’s, etc oplossen.
_Bij goed weer willen we gaan zeilen. Korte tochtjes maken naar Albufeira , Villamoura en ev. op anker bij Alvor zodat mijn vertrouwen in het zeilen weer toeneemt.
_We gaan het achterland en de westkust verkennen, wellicht een paar dagen naar Sevilla.
_En uitrusten van alle ervaringen en indrukken van de afgelopen 3 maanden.

Begin december komen we voor 10 dagen terug naar Nederland.

• 26 Oktober 2012 - 10:54

Ellen En Erik:

Hallo Marlène en Jacques,

Erik heeft het leuk gevonden om telefonisch contact te hebben gehad.
    Wat hebben jullie veel meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat jullie even rust willen hebben. Wij hebben een aantal jaren geleden in Lagos gezeten Dat was in januari. Overdag was het heerlijk, maar de avonden zijn vrij koud.
    Jammer dat jullie niet naar de Canarische eilanden kunnen komen. Het was leuk geweest om elkaar daar te zien. Wie weet volgend jaar.
    We wensen jullie heel veel sterkte in de komende weken en we hopen dat jullie nu echt kunnen genieten van al het moois om je heen.
    Groetjes van Ellen

• 26 Oktober 2012 - 14:53

LLANO:

Hoi lui,
    Wij weten niet of jullie de nieuwe reacties bij de oude reisverslagen nog lezen of dat je daar een bericht van krijgt als iemand er iets plaatst. Enfin wij hebben bij Viveiro vandaag (26-10-12) een berichtje geplaatst. Wij hebben elkaar in Viveiro net gemist.
    Goede reis
    Gerrit en Sophia
    IP380 (LLANO)

• 28 Oktober 2012 - 18:25

Maarten & Marianne:

Hoi Globetrotters,

De eerste hagel en natte sneeuwbui hebben we alweer recht in het nekkie gehad, gisteren donkere luchten net 3 graden, en een donder klap.
    Dus jaloers...eigenlijk wel !!!
    Heb begrepen dat je niet naar de Canarias gaat, maar aan het Iberische blijft, misschien wel beter, blijf je tenminste in een oppertje van Hurricane "Sandy" weten nog niet er gaat gebeuren maar houdt rekening met deining over een aantal dagen. (zie The Weather Channel)
    Mooie omgeving waar je nu bent, heb daar een oliepijp getrokken met Seipem van zee naar de haven van Huelva, daar vlakbij is een grote jachthaven (Mazagon) met alle gemakken en ligt achter de "Breakwater" van de aanloop van Huelva, dus daar lig je ook in Abrahams' schoot.
    Verder niet veel nieuws, drie weken in Suriname geweest voor een Mijn project van Suralco en daarna even naar Curacao. Nigeria ligt stil op dit moment, maar ik hoop dat dat snel weer opstart.

Ok, goeie "Steum" en houdt de boel heel...

Groeten Maarten & Marianne