Sevilla - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu

Sevilla

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marlene

11 Februari 2013 | Portugal, Lagos

Sevilla en Loulé.
Dinsdag 5 februari zijn we via Almancil naar Sevilla gereden. In Almancil hebben we de barok kapel Sao Lourenco dos Matos hebben bekeken. De kapel is binnen helemaal bekleed met blauw-witte azulejo tableaus.

Bij Castro Marim zijn we over een mooie brug bij de grensrivier Rio Guadiano Spanje ingereden. In Sevilla, ongeveer 260 kilometer van Lagos, hebben we genoten van de leuke straatjes met tapas restaurants, de flamingowinkeltjes (wat een wirwar van straatjes, dus regelmatig "verdwaald" en weer nieuwe plekjes ontdekt) en de mooie architectuur en historie van de gebouwen. Helaas was ons appartement minder architectonisch en werden we in het trappenhuis verwelkomd door..... kakkerlakken.
We hebben gegeten in Hotel Las Casas de la Juderia in de oude wijk Barrio Santa Cruz. Heel bijzonder. Het hotel bestaat uit 27 huizen die middels patio's met elkaar verbonden zijn.
De volgende dag hebben we de Kathedraal van Sevilla met de Giraldatoren, het Plaza de Espana en de Torre del Ore bezocht.

Na 2 dagen zijn we langs de grensrivier in Portugal naar Alcoutim gereden. Langs de weg allemaal wilde orchideeën. De rivier is hier 400 meter breed en je kan met een bootje overvaren naar Sanlucar de Guadiana in Spanje. Er liggen hier veel boten aan een mooring of op anker in de rivier. Helaas kunnen wij hier met onze boot niet komen i.v.m. masthoogte.
Vanuit Alcoutim zijn we door de bergen met afwisselend natuurschoon, bloesembomen, mimosa en velden vol met madeliefjes teruggereden naar Lagos.
Op zaterdag zijn we met Peter, Yvonne en Woezel naar Loulé gegaan. We hebben in het zonnetje de carnavalsoptocht bekeken, die in het teken stond van de door Europa opgelegde bezuinigingsmaatregelen, of te wel: Entroikados ne grande palhacada (the great farce) .
En natuurlijk heb ik weer teveel foto’s gemaakt. Hieronder een selectie.

• 12 Februari 2013 - 12:17

Bart:

Hallo vrienden,

Wederom een schitterende fotorapportage. wat ons betreft zeker niet teveel Marlene. Zo mogen ook wij maximaal mee genieten.
    Heerlijk rondkijken en cultuursnuiven. Prachtig die gebouwen en moorse invloeden. Vooralsnog een waardig alternatief voor de Canarische E.
    Wij zijn benieuwd naar het vervolg.
    Hartelijke groeten, Bart & Josien