Tornado in Portugal. - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu Tornado in Portugal. - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Jacques en Marlene Kooi - WaarBenJij.nu

Tornado in Portugal.

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marlene

17 November 2012 | Portugal, Lagos

Een van de redenen om te overwinteren in de Algarve is het zachte winterklimaat. De afgelopen winter is het hier prima weer geweest, veel zon, droog, maar wel met koude nachten.
De afgelopen weken hebben we regelmatig kunnen genieten van de zon met een middagtemperatuur van 18-20 graden. We ontbijten dan ook heerlijk buiten.
We brengen de dagen door met wandelen langs de kust en de rotsen( erg mooi, ook met de dinky), fietsen( hobbelig en heuvelig, we kijken goed uit!), lezen, puzzelen( voor de hersentraining), zwemmen in het zwembad( voor de lichamelijke conditie), poetsen en klussen aan de boot en natuurlijk een goed glas Vinho Verde.
Het varen/zeilen staat even op een laag pitje.
De tijd vliegt voorbij met “niets doen”
Er zijn nieuwe accu’s besteld; worden maandag geleverd. Dat wordt dus klussen voor Jacques.
De afgelopen dagen is er sprake van een depressie langs de kust van Portugal. Het heeft dan ook hevig geregend en flink gewaaid. Vrijdagmiddag zijn we naar het strand gewandeld en de golven op het strand en de kust bewonderd. Ook met storm wordt hier volop gesurft.
Volgens de lokale bevolking was er sprake van een wervelstorm.
Nu zijn wij wel wat gewend qua wind in Hoek van Holland en Stellendam en hebben het dan ook niet zo ervaren.
Via het nieuws en het thuisfront hebben we inmiddels begrepen dat er een tornado is geweest.
Zie YouTube: Tornado in Odiaxere.
Odiaxere is een klein plaatsje naast Lagos. De tornado hangt boven de lagune van Alvor, een ankerbaai naast Lagos aan het einde van het strand. Dus wel dichtbij.
Het water staat hoog in de marina( nog even en we liggen op de kant), is bruin van het zand en ligt vol met takken, etc van de rivier.

Op dit moment( zaterdag om 13.00) is het weer rustiger, schijnt de zon, af en toe een bui met wind.
Wat gaat de winter ons voor weer brengen?

• 17 November 2012 - 20:11

Tonny:

Hoi Jacques en Marlene

Jullie hebben geboft met de tornado, van morgen in de krant foto's van Silves waar 30
    campers en caravans om gestormd zijn. Toch maar naar de kanariepietjes eilanden varen daar is het nog iedere dag 26gr. Maar jullie hebben het best zol lekker luieren, al blijf je met de boot bezig. . Hier missen jullie niets somber saai weer, vroeg donker . Binnen maar gezellig maken de kaarsen aan. Tot ziens in december !

groetjes Tonny en Bram

• 20 November 2012 - 19:11

Mark:

Volgens mij hebben jullie het helemaal niet slecht daar.... of maken jullie alleen maar foto met mooi weer? ;)

• 20 November 2012 - 19:13

Mark:

Oeps had duidelijk nog niet alle fotos gezien....

• 23 November 2012 - 12:49

Riet:

Hallo Jacques en Marlene

Wij gebben de foto"s gezien in de krant van de tornado heftig daar in Silves
    maar jullie vermaken je wel daar in Portugal als ik de foto:s zie dan zie ik me weer lopen daar door de straatjes
    en eten in het lokaal heerlijk.

Hier is het koud en nu hebben we regen en wind dus je mis niks volgende week is het weer klussen hoop dat hetde laatste keer is voor jullie.

De groeten vanuit hoek van holland.
    Leen en Riet

• 25 November 2012 - 14:28

Linda En Jan-Willem:

He Marlene en Jacques

Na een lange stille zomer, dachten we: kom eens navragen hoe, waar en wat met de Next.
    De mail kwam terug, maar Linda vond dit reisverslag, wat gelijk de meeste vragen beantwoord.....

Heel veel plezier met jullie tocht

Groetjes

Linda en Jan-Willem